نحوه عایق بندی و آب بندی سقف روف گاردن

نحوه عایق بندی و آب بندی سقف روف گاردن

نحوه آب بندی سقف روف گاردن

نحوه آب بندی سقف روف گاردن

یک سقف ساده تنها لازم نیست با کاشی پوشیده شود. در پشت بام خانه های جدید، دیگر کم تر سقف کاشی شده می بینیم و همه به سمت روف گاردن می رود و با خزه ها یا گیاه ها پوشیده شده اند. بسیاری از تراس ها یا حتی کل پشت بام را می توان به باغی با بوته و درخت تبدیل کرد. برای همین نحوه آب بندی سقف روف گاردن اهمیت فراوانی دارد.

روف گاردن و فواید آن


روف گاردن، تراس های سبز و جعبه های کاشت به طور فزاینده ای در شهرهای بزرگ محبوب هستند. آنها یک راه عالی برای استفاده حداکثری از فضای پشت بام، به خصوص در محیط های شهری‌اند. گیاهان و باغ های پشت بام نه تنها زیبا به نظر می رسند، بلکه یک خلوت سبز آرام در قلب شهر ایجاد می کنند. آنها می توانند گرما را فیلتر کرده، در هوای تابستانی سایه ایجاد کنند و کیفیت هوا را در تمام طول سال بهبود بخشند.

نحوه آب بندی سقف روف گاردن

نحوه آب بندی سقف روف گاردن

این روف گاردن ها فواید بسیار زیادی دارند، از جمله:

  • بهبود هوای شهری
  • کاهش گرمای بیش از حد سقف
  • کند کردن زهکشی آب باران
  • یک عایق حرارتی خوب
  • زیبا کردن ظاهر ساختمان

انواع روف گاردن و نحوه آب بندی سقف روف گاردن


برای انتخاب نحوه آب بندی سقف روف گاردن شما باید بدانید که چه نوع روف گاردنی مدنظر دارید:

  1. روف گاردن کلاسیک: یک روف گاردن کلاسیک با خزه و سنگ تشکیل شده و نیاز به کود یا آبیاری ندارند.
  2. روف گاردن ساده: علف ها و گیاهان سبز دارویی جایگزین خزه ها در روف گاردن ها می شوند. گاهی اوقات در تابستان و خشکسالی نیاز به آبیاری و یا حتی نیاز به هرس کردن دارند.
  3. روف گاردن گسترده: این نوع روف گاردن حاوی بوته ها و درختان هستند. مراقبت از این باغ ها به اندازه یک باغ معمولی سخت است.

برای انتخاب خاص گیاهان روف گاردن و محوطه سازی باغ فضای سبز شهری بهتر است با یک طراح فضا سبز مشورت کرده و تنها به تجربه باغبانی خود اعتماد نکنید. گیاهان روی پشت بام، باید با شرایط کاملاً متفاوتی نسبت به گیاهان درون بستر گل مراقبت شوند.

مراقب چه مواردی باشید؟


هنگام طراحی فضای سبز یک بام سبز، ظرفیت تحمل بار در ساختار سقف را برای هر لایه، بررسی کنید. فراموش نکنید که وزن خاک و گیاهان را برای آن حساب کنید. پوشش گیاهی، همراه با انواع چمن های سردسیری و گرمسیری و سنگ ها تقریبا وزنی حدود 15 کیلوگرم بر مترمربع ایجاد می کند؛ اگر بوته روی آن کار کنید این وزن حدود 20 کیلوگرم بر مترمربع و با وجود درخت حدود 150 کیلوگرم بر مترمربع خواهد بود.

البته بارهای شهری و بارهای ناشی از شرایط آب و هوایی نیز باید در نظر گرفته شوند (برف و باران). در صورت وجود ظرفیت بارگذاری عایق حراراتی و آب بندی سقف روف گاردن در سازه سقف، لایه باربر باید زیر غشای ناودانی اعمال شود.

نحوه آب بندی سقف روف گاردن و ساخت روف گاردن

نحوه آب بندی سقف روف گاردن و ساخت روف گاردن

نحوه آب بندی سقف روف گاردن و ساخت روف گاردن


  1. پایه ی روف گاردن یک زیرسازی متعادل و منسجم از سازه نگهدارنده را تشکیل می دهد. مهم است که فرورفتگی، برآمدگی یا نابرابری دیگر در آن وجود نداشته باشد.
  2. لایه بعدی یک لایه ژئوتکستایل صاف شده با آهن است که در برابر بار روی پیچ های لنگر مقاوم است. این ژئوتکستایل زیرپایه می تواند بخشی از فویل عایق IZOLTECH S300 باشد.
  3. آب بندی سقف روف گاردن لایه سومی است که جزئیات آن بدون نقص ساخته می شود. FATRAFOL 808/2.3 یا FATRAFOL 810/1.5 مناسب ترین عایق ضد آب برای روف گاردن هستند. PENEFOL 800/1.5 یک غشای مشروط قابل استفاده برای سازه های کوچک است. این غشاء باید در یک ساختار یکپارچه و پوشیده باشد.
  4. ممبرن گل میخی روی سطح قرار می گیرد. محل اتصال را با یک نوار لاستیکی ببوتیل یک طرفه بچسبانید.
  5. یک عضو زهکشی پلاستیکی با ناودانی های کوچک یا ناودانی های بزرگ باید روی ممبرن ناودانی قرار داده شوند. فویل عایق و آب بندی سقف روف گاردن را روی محل اتصال قرار دهید. از شن های سبک مانند کمزیت برای پرکردن داربست های بزرگتر برای افزایش ظرفیت باربری استفاده کنید.
  6. ژئوتکستایل فیلتر را با 50 میلیمتری همپوشانی قرار دهید.
  7. اگر لایه پوشش گیاهی روی بام ضخیم است، آب بندی را از پوشش های کم به کمرازیت بگذارید.
  8. و آخرین لایه خاک است.

شرکت گل پونه مهر نقش جهان، متخصص در طراحی فضای سبز و روف گاردن به شما در انتخاب گیاهان و طراحی کمک کرده و در مورد نحوه عایق بندی و آب بندی سقف به شما مشاوره می دهد، با ما تماس بگیرید.

نحوه آب بندی روف گاردن

نحوه آب بندی روف گاردن

نکاتی برای نحوه آب بندی روف گاردن


اگر به فکر ساخت روف گاردن هستید، ساخت عایق رطوبتی مناسب را باید در نظر بگیرید. خوشبختانه، ما در گلپونه نکات ساده ای برای اطمینان از اینکه باغ یا تراس روی پشت بام شما ضد آب باقی بماند، آماده کرده ایم.

شیب ایجاد کنید.

وقتی صحبت از باغچه ها یا تراس های پشت بام می شود، معمولاً با یک سطح بتنی مسطح کار می کنید. این بدان معناست که جمع شدن آب می تواند به یک مسئله ایمنی در مناطق پیاده روی تبدیل شود. بهترین راه برای ایجاد شیب، نصب بسترهای بتنی به منظور هدایت هرگونه آب به سمت زهکش هاست. از زهکشی کافی برای باران شدید اطمینان حاصل کنید.

برای جزئیات بیشتر وقت بگذارید.

هنگامی که از یک غشای درزگیر عایق آب بندی روف گاردن لاستیکی روی باغ یا تراس پشت بام خود استفاده می کنید، باید در جزئیات خود دقیق باشید. اطمینان حاصل کنید که تمام ترک ها یا اتصالات و اطراف دریچه ها، زهکش ها یا لوله ها را با لاستیک مایع و پارچه تقویت کننده کاملاً بسته‌اید.

استفاده از عایق مایع و محلول لاستیکی با کیفیت بالا

همه محصولات لاستیکی مایع یکسان ساخته نمی شوند، به همین دلیل انجام تحقیقات مهم است. شما باید به دنبال یک محلول لاستیکی مایع باشید که بسیار انعطاف پذیر و با دوام بوده و در عین حال مقرون به صرفه و استفاده از آن نیز آسان باشد.
برای محافظت از سقف های مسطح، یک پوشش پایه قیر غشایی بدون درز و یک روکش اکریلیک را ترکیب کرده و استفاده کنید.

از اینکه کمک بخواهید نترسید.

آب بندی سقف روف گاردن کار سخت و بزرگی است. بنابراین، اگر احساس می کنید نمی توانید، عایق و آب بندی سقف روف گاردن را انجام دهید، از یک تیم حرفه ای برای این کار کمک بگیرید.