حشرات و آفات سوزنی برگان

حشرات و آفات سوزنی برگان

آفات سوزنی برگان

آفات سوزنی برگان

کاج، صنوبر و نراد معمولاً به صورت جداگانه یا گروهی کاشته می شوند تا مرزهای سبز ایجاد کنند که مرز بین املاک را مشخص کرده یا از خانه ها در برابر باد محافظت کنند. این درختان هنگامی که تحت شرایط نامساعد محیطی قرار می گیرند، توسط انواع حشرات که در تنه و ساقه آنها پدیدار می شوند، مورد حمله قرار گرفته و از بین می روند. با کمک به این درختان و محافظت از آن ها در برابر آفات سوزنی برگان، تشخیص و مدیریت علائم اولیه و حذف درختان آلوده می توان صدمات ناشی از آنها را کمتر کرد.

آفات سوزنی برگان

آفات سوزنی برگان

کمک به درختان برای محافظت از خود


به عنوان گروه، آفات سوزنی برگان زمانی موفق خواهد بود که به درختی حمله کنند که به دلیل کمبود آب دچار استرس شده یا در سایه زیاد کاشته شده باشد. هنگامی که آفات سوزنی برگان به یک درخت سوزنی برگ قوی مانند کاج حمله می کنند، درخت می تواند به صورت فیزیکی آفات را در جریان شیره از تنه بیرون کند. در شرایط آفتاب کامل، درختان سالم دارای ذخایر انرژی کافی برای تولید سموم هستند که می تواند بسیاری از بیماری‌های عفونی را که توسط آفات سوزنی برگان منتقل می شوند را از بین ببرد. درختانی که به درستی در مکان مناسب کاشته شده و در زمان خشکسالی آب کافی در دسترس داشته باشند، بیشترین توانایی را برای دفاع از خود دارند.

تشخیص و مدیریت آفات سوزنی برگان


بعضی از آفات که از تنه درختان تغذیه می کنند یک الگوی تصاوفی از سوراخ ها را در پوست ایجاد خواهند کرد؛ مانند عکس زیر که فعالیت سوسک چوبخوار سارتا را نشان می‌دهد.

تشخیص و مدیریت آفات

تشخیص و مدیریت آفات

مدیریت و سالم نگه داشتن درختان فضای سبز از جمله درختان سوزنی برگ مانند کاج و صنوبر نیاز به بررسی حضور آفات و کنترل آنها دارد. شرکت گل پونه مهر نقش جهان با سال ها تجربه در حیطه شناخت و کنترل آفات گیاهان و درختان و تولید آفت کش مناسب برای آن‌ها، می تواند به شما در این زمینه کمک کند. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

انواع آفات سوزنی برگان


سوزنی برگان گروه بزرگی از درختان همیشه سبز شامل کاج، صنوبر، نراد و دیگر درختان هستند. اگرچه معمولاً این درختان در مقابل آفات مقاوم هستند، اما آفات سوزنی برگان می توانند برای آنها مشکلات متعددی ایجاد کنند. در موارد شدید این آفات نیاز به مداخله انسانی دارند.

کنه های عنکبوتی

رایج ترین نو کنه در بین آفات سوزنی برگان کنه عنکبوت صنوبر است. یک حشره از جز تنندگان بوده که کوچک، بیضی شکل با هشت پا و رنگ متغیر از قرمز کمرنگ تا تقریبا سیاه است. کنه عنکبوت صنوبر، آب میوه های سوزنی برگان را می مکد و باعث تغییر رنگ آنها می شود. شکارچیان طبیعی آنها معمولاً کنه ها را کنترل می کنند، اما در صورت لزوم می توانید درختان را با آب پاشی، صابون حشره کش یا روغن درمان کنید. استفاده از آفت کشی گیاهان در طیف وسیع می تواند باعث از بین رفتن شکارچیان طبیعی شده و جمعیت کنه ها را در دراز مدت بیشتر کند.

شته ها

شته ها حشرات کوچکی هستند که بدنشان نرم است و مانند کنه های عکبوت تغذیه می کنند. این حشرات از سوراخ دهان خود برای مکیدن مایعات از شاخ و برگ گیاهان استفاده می کنند. شته های صنوبر و درختان سوزنی برگ غول پیکر دو گونه هستند که معمولاً جز دسته آفات سوزنی برگان که از درختان مخروطی تغذیه می کنند، می‌باشند. شته ها به ندرت باعث آسیب قابل توجهی به درختان سالم می شوند؛ اگرچه از خود عسلکی تولید می کنند که می تواند رشد کپک دوده ای را تشویق کند. بهترین روش کنترل، گسترش شکارچیان طبیعی مانند کفشدوزک ها، بالتوریان و مگس گلزار است. همچنین می توان آنها را با روغن چریش یا صابون حشره کش نیز درمان کرد.

آفات

کنترل آفات

کرم های پیله ساز

کرم های پیله ساز و کرم ابریشم که لارو گونه های مختلف پروانه هستند، یکی دیگر از انواع آفات سوزنی برگان‌اند. برخی از این کرم ها که می توانند برای درختان مشکل ساز باشند، شامل کرم پروانه های خالدار نقره ای، تاسوک ها، کرم شب پره و کرم شاپرک صنوبر هستند. خسارت ناشی از این دسته از آفات سوزنی برگان ناچیز است؛ اما می توانید با حذف فیزیکی یا تخم آن‌ها، آن را درمان کرده یا با استفاده از سموم دفع آفات با آنها مقابله کنید.

سوسک های تنه

سوسک های تنه گروه بزرگی از حشرات هستند که بسیار مهاجمی عمل می کنند و می توانند صدمات جدی به سوزنی برگان وارد کنند. چندین مورد از آن‌ها که باید مراقب‌شان بود، سوسک پوست خوار، سوسک سقز قرمز، سوسک چوبخوار و چندین گونه سوسک کاج است. سوسک های بالغ عموماً قرمز، قهوه ای یا سیاه هستند که به اندازه یک دانه برنج می رسند. لاروها سفید رنگ‌اند و شبیه ساقه دیده می شوند.

سوسک های پوست، از طریق کندن پوست، سوراخ هایی روی تنه و مسیرهای تونلی مانند در زیر آن ایجاد می کنند. آنها تخم های خود را درون چوب می گذارند. درمان های شیمیایی معمولاً روی این آفات موثر نیست و بهترین راه مقابله با آن‌ها، کاشتن درختانی است که با آب و هوای شما سازگار بوده و شرایط مناسبی را برای حفظ سلامتی ایجاد می کنند.

شپشک

شپشک نوعی حشره فلس دار است که ظاهری شبیه به رویش های کوچک و مسطح روی پوست درخت دارد تا یک موجود زنده. در حقیقت این شپشک ها دارای یک پوسته بشقاب مانند هستند که از حشره در زیر خود هنگام تغذیه از مایعات گیاه، محافظت می کند. شپشک هملوک، شپشک ارش و شپشک کاج سه گونه از این آفات سوزنی برگان هستند. آنها به ندرت خسارت قابل توجهی ایجاد می کنند و معمولاً توسط شکارچیان طبیعی خود کنترل می شوند؛ مگر این که این شکارچیان توسط آفت کش های شیمیایی از بین رفته باشند. اگر آلودگی به این آفات سوزنی برگان در مقیاس شدید رخ دهد، بهتر است از سمپاش برای پاشیدن روغن باغبانی در محدوده حضور آن‌ها استفاده کنید.