رایج ترین آفات فضای سبز شهری و کنترل آن‌ها

رایج ترین آفات فضای سبز شهری و کنترل آن‌ها

آفات فضای سبز شهری

آفات فضای سبز شهری

همین حالا باید به شما هشدار بدهیم که صحبت درباره آفات فضای سبز شهری موضوعی جذاب نیست. در این مقاله درباره حشراتی صحبت می کنیم که می توانند سبزی های درخت را ببلعند. اما دانش قدرت است. پس بهتر است با این موارد کنار بیایید و درباره رایج ترین آفات فضای سبز شهری ، انواع آفات گیاهی و بیماری های گیاهان در فضای سبز اطلاعات کسب کنید.

مرحله اول: رایج ترین آفات فضای سبز شهری


بهتر است خزنده های چندش را از فضای سبز شهری دور کنیم.

کرم کیسه گچی

کیسه های کرم کیسه ای معمولاً به یک تا دو اینچ می رسند و از شاخه های درختان و بوته ها آویزان می شوند. اجازه ندهید اندازه کوچک آنها شما را فریب دهد. درون آنها حدود 300 تخم وجود دارد. وقتی تخم ها در بهار بیرون می آیند، لاروهای کوچک از درون آن بیرون آمده و بسیار گرسنه هستند.

کرم کیسه گچی

کرم کیسه گچی

این آفات فضای سبز شهری درختان همیشه سبز را قلع و قمع کرده و سوزنک های آن را از بین می برد. این آفات سراغ درخت هایی مانند ارس و کاج می‌روند.

برای آنها چه باید کرد؟ اگر فقط تعداد کمی از آنها وجود دارند، آنها را جدا کرده و له کنید. اگر بیشتر هستند، بهتر است با متخصصین در زمینه کنترل آفات تماس بگیرید.

سوسک های ژاپنی

این آفات فضای سبز شهری روی گل ها تاثیر گذاشته و برگ های گل رز را مانند تور در آورده که البته چهره زیبایی ندارد. همچنین به درخت توس و درختچه توری نیز حمله می کنند.

سوسک های ژاپنی

سوسک های ژاپنی

ممکن است به شما پیشنهاد شود که از تله هایی استفاده کنید که طراحی شده اند تا با پخش کردن بویی سوسک های ژاپنی را جذب کنند. ولی ریسک استفاده از آنها چیست؟ سوسک ها ممکن است از مخفیگاه بیرون آمده و به جای این که به دام بیوفتند، به گیاهان حمله کرده و آن‌ها را بخورند. پس بهتر است آنها را با دست بگیرید و از بین ببرید.

شته ها

اگر عاشق آزلیا هستید، حتما از شته ها متنفرید. درختچه های گلدار از گیاهان محبوب این آفات فضای سبز شهری هستند.

شته ها

شته ها

شته ها حشرات بیضی مانند کوچکی هستند و به رنگ های سبز، قهوه ای، زرد، قرمز یا سیاه دیده می شوند. شته ها آنتن دارند و هزاران نوع مختلف هستند. چند شته آسیب زیادی به گیاهان نمی زند؛ اما اگر فضای سبز با آنها آلوده شود، اشتهای شته ها باعث پژمردگی برگ ها و جلوگیری از رشد گیاهان می شود. همچنین از خود مایعی چسبناک و شیرین ترشح کرده که مورچه ها را به خود جلب می کنند و باعث رشد کپک سیاه روی برگ ها خواهد شد.

برای آن چه کار می شود کرد؟ می توانید شته ها را با فشار شدید آب از گیاهان دور کرده یا از شکارچی های طبیعی مانند کفشدوزک برای این کار استفاده کنید. در موارد شدیدتر می توانید از آفت کش ها نیز استفاده کنید.

لاروها

این موجودات که قابلیت له کردن دارند، به اندازه ای که به نظر می رسد نفرت انگیز هستند. این آفات فضای سبز شهری بیشتر روی چمن ها دیده می شوند و در واقع ریشه های آن ها را می خورند؛ برای همین بخش وسیعی از چمن می میرد و به راحتی از درون خاک بیرون می آیند.

آفات فضای سبز شهری

لاروهای درون چمن درواقع شکل نابالغ  سوسک ها هستند، از سوسک های ژاپنی گرفته تا سوسک جون.

این لاروها، سفید و C شکل هستند، بدنی نرم داشته و پاها نزدیک به سر هستند. آن‌ها سرانجام به سوسک های بالغ تبدیل شده، برای جفت شدن از زمین بیرون آمده و لارو بیشتری تولید می کنند.

چه باید کرد؟ اگر تعداد این لاروها کم باشد، چمن می تواند درمقابل آن‌ها مقاومت کند. اگر بخواهید از آفت کش های شیمیایی استفاده کنید بهتر است در اواسط تا اواخر تابستان این کار را انجام دهید.

حشرات فلسی

بسیاری از مردم فکر می کنند حشرات فلسی یک جور بیماری گیاهی است، اما در واقع حشرات ریزی هستند که روی گیاهان آویزان شده و از شیره آنها تغذیه می کنند. هزاران نوع حشرات فلسی وجود دارد، اما آنها معمولاً شبیه برجستگی های کوچکی هستند. برخی از این آفات درختان نرم و برخی دیگر پوستی سخت دارند که از آنها در برابر شکارچیان محافظت می کند.

آفات فضای سبز شهری

حشرات فلسی معمولاً به ماگنولیا، درختان میوه و شمشاد ها حمله می کنند.

اگر حشرات فلسی به فضای سبز حمله کردند، شاخه های آلوده را هرس کنید. دقت داشته باشید که همه آن‌ها را به خوبی جدا کنید.

مرحله بعدی: بیماری های گیاهان فضای سبز شهری


بیماری ها می توانند به اندازه حشرات برای فضای سبز خطرناک باشند. این بیماری های به سرعت وارد شده و در فضا گسترش پیدا می کنند.

برخی از بدترین بیماری ها عبارتند از:

شانکرها

شانکرها قسمت های مرده پوست درختان و بوته ها هستند که اغلب به دلیل باکتری و قارچ ایجاد می شوند. اگر پوست یا درختچه به اندازه کافی تحت تاثیر قرار گیرد، تمام گیاه بالای محل حمله شانکر از بین خواهد رفت.

شانکرها

شانکرها

با ضعیف شدن و از بین رفتن شاخه ها، آنها ریخته و ممکن است برای افراد و خانه های زیر شاخه، خطر داشته باشند.

چه باید کرد؟ بهترین دفاع این است که درخت ها را سالم نگه دارید، به این ترتیب، می توانند در برابر بیماری مقاومت بیشتری داشته باشند. می توانید بخش های صدمه دیده را جدا کرده و وسایل خود را ضدعفونی کنید.

بلایت شاخه درخت عرعر

بلایت شاخه درخت عرعر قارچی است که معمولاً در اوایل بهار به شاخه های جدید، نوک درخت ارس و همچنین سبزه ها حمله می کند. نوک شاخه ها به رنگ سبز روشن یا خاکستری درمی‌آیند و بیماری به تدریج به مرکز گیاه گسترش می یابد.

چه باید کرد؟ شاخه های آسیب دیده را هرس کرده و سپس مطمئن شوید که بقایای آنها را جمع کرده اید و سپس دور بریزید. در نهایت هرس های خود را عقیم کرده تا این نوع آفات فضای سبز شهری به دیگر گیاهان منتقل نشود.

بیماری رزت

بیماری رزت از آخرین انواع ویروس های گل رز است که تقریبا هیچ چیز نمی تواند مانع آن شود. این آفت از آفات فضای سبز شهری به آرامی گیاه را دربرگرفته و حتی گل رزهایی که مقاوم به بیماری پرورش داده شده اند را از بین می برد.

بوته های آلوده ابتدا با ساقه های قرمز شده و سپس با متوقف شدن رشد، خود را نشان می دهند. در نهایت گل‌ها شروع به مردن کرده و کل گیاه در ظرف چند سال از بین خواهد رفت.

چه باید کرد؟ گیاهان آلوده را از زمین در آورده و سپس از بین ببرید و به دنبال دیدن علائم آن در بوته های دیگر باشید. بهترین دفاع شما استفاده از متخصصین است.

آفات فضای سبز شهری

آفات فضای سبز شهری

حشرات، بیماری ها یا دیگر انواع آفات فضای سبز شهری ممکن است به فضای سبز حمله کنند. اغلب این که مشخص شود چه چیزی به فضای سبز حمله کرده، سخت است. متخصصین بهترین راه برای شما هستند. ما در شرکت گل پونه مهر نقش جهان متخصص در تشخیص آفات و بیماری ها هستیم و می توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

ما دقیقا می دانیم که چگونه این آفات را حذف کرده و از سلاکت گیاه شما محافظت کنیم تا به فضای سبز شما آسیبی نرسد. شما ممکن است تلاش کنید تا با استفاده از آفت کشی گیاهان آفات را از بین برده و در عین حال به مابقی گیاهان نیز آسیب بزنید؛ ما به این مسائل آشنایی کافی داشته و می‌دانیم که چگونه فقط گیاه مورد نظر و آلوده را سم پاشی کنیم. همچنین نوع آفت و بیماری را راحت‌تر تشخیص داده و روش‌های مناسب برای از بین بردن آن را به کار خواهیم برد.